Brunette

Nu skriver jag för igår(tisdag). Bara så ni vet blev det asmycket hoppning denhär veckan. Ville känna igenom henne innan lördag så jag hoppade igår. Nu blev jag erbjuden att hoppaträna Johan Spetz imorgon så det ska jag göra. Sen tävlingen på lördag och hoppträning igen på måndag x) Jag VET att det blir jättemycket men på måndag ska jag be Linda(tränaren) att ta det lite lugnt.

I alla fall så hoppade jag ju. Det gick ganska bra. Hoppade på en båge, en oxer och ett räcke. Hoppade fram på räcket som var ca 70 cm och oxern på ca 75 cm. Det gick bra. Hoppade omhoppningssväng på räcket(80 cm) några gånger. Hon stannade första gången, men det var för att jag inte red! Jag rider aldrig  känns det som i hoppningen, bara åker häst. För jag har nästan bara haft ponnyer som hoppar av sig själva.

Nu skriver jag inte så mycket för det blir så tråkigt. Hoppade i alla fall. Räcket på 1 m, där hon stannade 2 gånger för avstånden vart knas. Nära båda gångerna, och oxern 1, 05. Men jag är jättenöjd för hon hoppade jättefint och det var jättekvavt ute.

Sedan hoppade jag linjen rak. Först började jag med oxern och då stannade hon på räcket, då började jag på räcket i stället och då hoppade hon båda. Hon fick säkert 20-25 minuters avskrittning sen.










Skönt att rulla sig efter att ha blvit avsvampad :)




Det vart lite fart när matte kom med middagshö och krafft :)

Om ni vill ha fler bilder från igår får ni kommentera :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0