Brunette


Tränade ju för Johan Spetz idag! Jag väldigt bra. Först fick vi rida med hästarna på rakt spår med nacken ställda höger/vänster. Det var svårare än vad det lät! Men tillslut gick det ganska bra. Sen fick vi rida så över bommar i trav och galopp.

Sedan hoppade vi en lite kryssoxer med en bom framför. Alltså: Bom - Galoppsprång - Oxer. Det gick ganska bra. Kom hyfsat rätt alla gånger. Sen hoppade vi åt andra hållet fast då räcke. Samma sak fast med galoppbom bakom också. Det gick också bra.

Efter det hoppade vi en linje med 3 hinder. Mellan hindrerna skulle det vara 4 galoppsprång. Brunette drog lite i handen och jag hade svårt att räta upp mig efter första så det vart lite nära. Men det funkade ändå. Sedan hoppade vi en bana på 7 hinder. På det 5:e hindret var det snett igenom fast mer vinklat så jag fick lägga en volt. Men sen körde jag om hela banan.

Första språnget vart knas. Jag kollade bara vart jag skulle och red inte alls. Så hon tog ett halvt galoppsprång och rev första bommen. Så jag körde om igen. Då gick det bra :) I helhet var Brunette uppmärksam och duktig.

Jag funderar på att köpa en martingal till henne för nu när jag har fått upp tempot på henne blir hon så stark och drar upp huvudet innan hindrerna. Men jag ska ju inte ha en massa onödigt utrustning på henne. Men vi får se hur det går :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0