Luxus

Igår när jag kom hem från tävlingen där jag hjälpte inez så var jag jätte trött. Lat som jag är så fick Jennifer rida honom, hon brukar rida honom ibland så hon kan honom väldigt bra. Och hon tyckte att han kändes konstig, typ som att han hade ont. Ville inte gå framåt och travade man på så blev det typ "hackigt". Men man såg inte att han var halt eller nåt.

Inez och jag skrittade ut en stund och så travade vi lite för att jag skulle känna på honom lite.
Han var pigg framåt och jag kände absolut ingenting, galoppa putte lite och kände inget där heller.
TUR!!

IIInte från idag, nu rider man ju i t-shirt :d

Imorgon ska jag också rida lite lugnt, bara jogga i paddocken och ställa genom honom ordentligt i båda varven så att han inte är stel på måndag, ska ju tävla då.

För det värsta som finns är ju när hästen är jätte stel osv på tävlingen, man kan ju inte precis sätta sig och rida genom dom då, då har man sååå mycket mer att tänka på. Problemet får man ta tag i efteråt.


Skulle lagt ut "tävlings outfit" på det jag och Luxus ska ha på  tävlingen, men tyvärr hittar jag typ inga bilder på det jag ska ha. Ni får se d på bilderna efter tävlingen ist :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0