Värt det?

Ibland tänker jag såhär va:
'Ååååhhh, jag vill ha en GPA-kavaj'
'Och dendär JW magplattan'
'Shit va snyggt Equiline-schabrak'

Men frågan är... -Är det värt att köpa så himla dyr utrustning till dig och din ponny när du inte har växt klart eller sen när du inte får tävla ponny mer?

Är det inte bättre att köpa ett par KL-ridbyxor när man har växt klart så dom sitter något/några år utan att man växer ur dom? Eller en animo-kavaj eller ett dyonträns till ponnyn.

Visst är det kul och oftast bättre kvalité på dyr utrustning och den sitter bra. Men varför inte lägga 500 spänn på en snygg och skön KL-skjorta(eller hur mycket dom kostar) än att köpa en kavaj för 5000??

Det är väl roligare att kunna ha en snygg animokavaj i 2-3 år än att ha den i 1år och sen köpa en ny som man växer ur 1 år senare?


Kommentarer
Postat av: Sannalitens.se

Svar: Det var riktigt nice i Turkiet. Det bästa var nog ändå att bada med delfinerna, finns några bilder i bloggen. Hade du varit i Turkiet? Hoppas du har en bra dag! Kramar!

2011-07-28 @ 12:47:05
URL: http://Sannalitens.se
Postat av: Anna

Hej! Fin blogg!

Jag har en nystartad häst blogg där jag även just nu har en frågestund, fråga massor :D

2011-07-28 @ 14:41:53
URL: http://hoppryttaare.blogg.se/
Postat av: Ida

hellu, haha, ja o min kompis skulle göra en hästblogg som vi tänkte "döpa" till ponnypuckon men då va ju de upptaget så de blev ponnymiffon ist.. xP jaja hur som helst, ja brukar oxå tänka lite så, fast ur ett annat perspektiv; ja har inte råd me så dyra grejer o pallar inte spara till dem när man kan köpa billigare? :P kram!

2011-07-31 @ 04:07:03
URL: http://ponnymiffon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0