brunette


Idag fick jag vara med på dressyrlektion för Tessi i Örminge eftersom det fanns en ledig plats.

 I början fick vi för skänkelvikningar och bara låta hästarna glida iväg så dom fick strecha benen. Det var lite svårt eftersom jag är van vid behöva att göra tvärtemmot x) Men på slutet gick det riktig bra. Vi fick göra samma sak i galopp sen.

Sen fick vi göra dom korta på c/a-volten i galopp. Det var svårt eftersom Bruttan inte har så liten galopp och hon har svårt att korta upp sig, så hon bröt av i stället. Men på slutet gick hon som hon skulle.

Sist fick vi trava snett igenom och tvära, rikt rakt fram, tvära, rida rakt fram osv. till man kom upp på spåret. Det gick bra i början med gick ännu bättre på slutet, så jag är ganska nöjd över idag, fast inget slår Majalektionerna, som tyvärr blev inställd idag :'(

Hon ville inte riktigt gå i form men under vissa tillfällen gick hon fint, men det gör inget eftersom det inte var målet för ridpasset. Fick massa beröm för henne att hon var jättefin och kunde gå höga klasser i dressyr som jag strävar efter också.

Oj, vart lite mycket text ;) Blev tyvärr inga bilder för kameran dog i söndags och har inte orkat ladda den sen dess. Men Emilia hoppar UC imorgon och jag har med mig laddaren. Så då blir det bilder :)

Hmm.. bilderna vart små ;)

Kommentarer
Postat av: Melina

Super fin och bra blogg! :D

2011-06-03 @ 09:21:51
URL: http://humlidumli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0