Jag har kämpat

Vissa tänker "Hennes föräldrar köpte en dyr ponny åt henne, men hon rider inte, bara åker"

Okej att tänka så, jag bryr mig inte. Men så är det inte riktigt nu va ;)

I mars 2010 fick jag det mest otänkbara, en ponny. Jag provred endast Bruttan och en till. Jag red inte bäst då, och gör inte det nu heller. Mina föräldrar köpte en ung läromästare som jag kunde börja tävla på och utvecklas med.

Inte billig, inte dyr, mellan för en bra ponny, som gått bra klasser med en bra ålder. Den 18 April 2010 var jag tvungen att lämna ifrån den mest underbaraste 19-åringen i världen, ponnyn jag utvecklades lite mer med, ponnyn jag kände utan och innan. Min tränares älskade Sörgårns Adora.


Tävlingen med Bruttis började bra. Med 4 felfria L:Der skulle vi starta L:C. Ramlade av. Nästa L:C, Utgick. 3:e L:C, 2 stopp osv. Så fortsatte det i några L:Cer till.

Men efter en sommar av hårdträning, startade jag L:D och L:C i Överum. FELFRI och utanför placering! Sedan rullade allt på. Vi avslutade höstens tävlingssäsong med placeringar i både L:C och L:B

Startade L:D L:C den 4 December 2010. 1 pet i L:D och 2 stopp i L:C. Bra avslut på tävlingsåret..

Vintern 2011 var ett rent helvete rent ut sagt! Men såklart hade vi fina stunder också.


Vi hårdtränade i slutet av februari och hela mars för en CR i Kinda 3/4, 80-90. Felfri. Sedan dess har det bara flutit på. Vinst efter vinst. Från den första "riktiga" tävlingen den 21/4 till den senaste 21/5 har jag fått totalt 4 vinster+en placering+1 CR rosetter.

Jag vet att det inte låter jobbigt, men seriöst, kämpade himla mycket. Både dressyr och hoppning. Förra året i hoppning hoppade jag banor på 70-80 cm och nu på 1.10. Förra året i dressyr red jag ridvägar, nu har hon en form som är L:A-mässig.

Har fått massa beröm för henne av olika tränare. Maja, Johan, Linda, Tessi.

Nu gäller det bara att kämpa ännu mer och få 3 nollor i L:A så jag kan starta MSVB. Men det tar vi som det kommer. Varje dag, steg för steg. Kämpa för att blir bättre. Inte skynda

Att ha de långsiktiga målen i bakhuvudet är inte så dumt, men att ha de kortsiktiga är ännu bättre.



Kommentarer
Postat av: Christa

Oj, jag trodde du haft Brunette längre än så. Fantastiskt vad bra det gått för er!

Bra kämpat!!!

/En som sett er på träning och ni gör det bra!

2011-06-04 @ 10:14:16
Postat av: Hanna

Så fin !

Tyvärr är det ofta folk säger så, men dom är egentligen bara avundsjuka ! :)

2011-06-05 @ 08:58:54
URL: http://brusella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0