luxus


Det blev hårdträning i paddocken idag igen. Han var ganska seg så jag skrittade fram först, sen började jag att galoppera igång han direkt. Efter ett tag blev han piggare.

Sedan plockade jag upp honom i trav och började jobba ordentligt, han var lite stum i sidorna, så jag flyttade honom mycket och ''överböjde'' honom åt båda hållen, det gick jätte bra och han lyssnade super!


1 år sen...

Som en del av er vet så brukar ju Luxus inte vilja landa i vänster galopp när man hoppar ett hinder i vänster varv, för han har lättare med höger galopp så han byter oftast över. Idag så jobbade jag i vänster galopp över en bom så att han inte skulle byta galopp över.

I början bytte han till höger galopp hela tiden men efter ett tag fattade han att jag inte skulle ge mig så då gick det bra. Sedan flyttade jag honom även i galoppen fram och tillbaka och det gick jätte bra.
I slutet gjorde jag ''muskelpumpningen'' igen en stund som jag gjorde igår och sedan travade jag av ner till ån i en liiiiten nerförsbacke.

Snacka om att han var nöjd sen när han fick skritta på långa tyglar, haha! :)


Luxus och jag för 1 år sedan när vi vann en LB:)

min lilla bebis <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0