resultat undercover

Tävlade idag med Undercover, lokal tävling i Åkerbo rid och körsällskap.

1.05m bed A:0/A:0
Det regnade ganska mycket men vi körde på ändå, i regnjacka haha:)
På framhoppningen gick det jätte bra, vi kom rätt hela tiden och han var lugn och fin, inte springig.

Likadan var han på banan, men jag satsade bara på en lugn och fin felfri ritt och det fick vi. Det gick jätte bra, han kom rätt hela tiden och han hoppade jätte fint, trots att mina händer gled ur tyglarna då och då eftersom dom blev jätte hala av regnet.

Det blev tyvärr ingen placering fast det hade jag ju inte satsat på heller.
0+0 fel

1.10m bed A:0/A:0
Nu regnade det också, fast dubbelt så mycket. Både jag och Uc var fortfarande blöta från förra klassen så jag frös som en galning. På framhoppningen gick det ganska bra. Han lyssnade bra oså.

På banan så blev han jätte stissig, och så var han lite rädd för vattnet när det skvätte så han försökte springa ifrån det, haha tönt :)  Så fort vi red genom en vattenpöl så sprang han ännu snabbare.
Han blev ganska snabb, och jag kunde inte hålla så bra eftersom jag inte fick något grepp om tyglarna, så vi kom fel på ganska många hinder, men han hoppade fint även fast jag red som en kråka så det slutade med en 3e plats! :)

0+0 fel

blev inga bilder eller filmer eftersom det ösregnade tyvärr.. :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0