svar på tal

Anonym om sova:

Jag rider på ånestad stallet <3.
Men jag är nybörjare och jag älskar eran blogg.
Jag skulle vilja att ni skrev upp lite tips på hur man ska göra för att bli en bra ryttare.

Jag undrar också hur många och vilka slags sadlar ni har till era hästar? Snäääääla lägg upp bilder på sadlarna också. Hur högt har era hästar hoppat?

svar: Alltså, för att bli en bra ryttare skulle väl jag tipsa om att rida många olika hästar, träna mycket på sitsen. Vi kan tipsa om några saker:

*In med armbågarna och se till att du har tummen uppåt, händerna ska vara ovanför manken men inte högt upp och ganska nära varandra.

*Sträck på dig och känn att du sitter på sittbenen, så att du inte sitter som en ''potatissäck'' :) Upp med blicken och hakan, du ska nästan se lite snobbig ut :)

* Trampa ner hälarna, men tänk på att inte ''knipa'' med knäna.

* Gör mjuka rörelser, ryck inte hästen i munnen och sparka inte när du ska skänkla. Försök att ha stilla händer.

Sen till våra sadlar:
Vi kan ta bilder och skriva om dom i ett inlägg så fort vi kan. :)

Vet inte hur högt de har hoppat innan men om du bara tänker på enkelhinder så har våra hästar hoppat med oss:

Undercover - 130cm (med Emilia)
Brunette - 120cm (med Inez)
Luxus - 120cm (med Emilia)

Vi är inte såna som satsar på hur högt man har hoppat med sin häst, så tro inte att vi sitter och hoppar så högt hela tiden.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0