undercover


Hoppade undercover för min storasyster Jessica idag.
När jag red fram så gjorde jag mycket tempoväxlingar i trav och galopp.
I galoppen var han ganska svår att ''få ihop'' utan att han ramlade iväg med ytterbogen. Men när jag fått ihop honom så galopperade jag på ett varv i stor galopp och sen samma sak igen.
Det gick bättre mot slutet när han var med på noterna lite.


Sen började jag hoppa fram på ett kryss och ett räcke några gånger. Han ville dra åt höger precis innan och landade därför i fel galopp men sen gick det bra.

Hoppade över en linje på 6 korta galoppsprång, det gick bra. Sen skulle jag köra på 5 ganska långa istället och första gången var han inte riktigt igång men det gick bra sen.
Till slut hoppade jag en liten bana på 1.00-1.10m. Det gick ganska bra, han kom fel några gånger för att han ville springa iväg lite.
Höjde upp oxern en gång till 1.20 i slutet, det gick jätte bra.



4:e gången jag hoppar honom, tänk innan ni kommenterar.


Kommentarer
Postat av: Christa

Jag tänker......och tycker du är jättemodig :-)

2011-06-03 @ 14:54:27
Postat av: Sofia

Jo jag tänker....... vad hon hoppar högt! Jag skulle aldrig våga hoppa så högt. (Jag är ju lite hopprädd.)



Kram Sofia & Jet<3

2011-06-03 @ 20:12:23
URL: http://www.123minsida.se/sangrud

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0