Aww..

Anonym om Filmen igen..:
Hej!
Jag bara älskar eran blogg. Jag läser den varje dag.
Jag är så avundsjuk på er som har egna hästar. Ni är så spralliga och glada, om jag var en häst så skulle jag vara skit glad och lyckligt lottad om jag hade någon av er som min ägare. Ni har så fina söta hästar och jag bara älskar att se bilder på dom. Ni är mina idoler.
Jag hade en fråga också: Vad är en skänkelvinkning och galoppombyte?

För det första, tack så jättejättejättemycket! :'D <3
Vi blir jätteglada av dethär!

Skänkelvikning är när man flyttar hästen sidleds så den korsar benen. En mycket lösgörande övning som också ger träning på att hästen ska lyssna för skänkeln.

Galoppombyte är när hästen byter från t ex vänster galopp till höger galopp utan att bryta av till trav och fatta rätt galopp. Det blir helt enkelt som ett litet skutt för att få rätt galopp. Det är mycket enklare att jobba i t ex vänster galopp i vänster varv är i högergalopp.

Skänkelvikning




Öva att byta galopp med hjälp av småhinder på medelinjen och gå varannat varv vänster och varannat varv höger :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0