Boots

Jaa, jag är ingen höjdare på boots, för jag nästintill aldrig använder det. Men dethär skriver jag av mina egna kunsaper.

Snygga? JA! Det finns ju så otroligt mycket boots i olika färger och former. En del använder boots för att hästen behöver det, andra för att matcha. Jag använder för att matcha.

Av min kunskaper använder jag INTE boots i hoppning, av själ i att Bruttan förstår att hon har skydd på fötterna, blir oförsiktig och river. Så börja inte använda boots för första på en tävling, om du inte vet sen innan att hästen blir oförsiktig, utan helst på hoppträning, markarbete osv. Nu använder jag boots när jag rider dressyr, galopprogram eller rider ut. Inte varje gång, utan för att matcha.

Boots ska jag börja använda boots varje gång när jag rider galopprogram.

Det var mina erfarenheter av boots, hoppas ni sög åt er av informationen :)


Dessa boots använder jag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0