Brunette

Jag tänkte berätta lite om Brunette, vad hon har gått osv. med tanke på att vi har nya läsare.

Brunette är ett 11-årigt sto, korsning mellan welsh/new forest. Vi har vinster och placeringar upp till L:B med snabba tider. Vi tränar just nu på 1.10-banor. Inom dressyren har vi bara tävlat L:C2 en gpng men med goda resultat. Vi fick 61.1 och 178poäng om jag inte minns fel. Det var i Augusti. Nu går hon bättre en någonsin, med en form som vi har kämpat med, så vi ska förmodligen anmäla oss till L:C2 och L:B1 i NFK den 12 Juni. Med tidigare ägare har hon gått L:A på tävling och 1.10-1.20 på träning, som är MSVB-MSVA.

Brunette är modig, bitchig, matglad, arbetsvillig, klok och är väldigt speciell. Hon tar lång tid att lära känna, först är hon boss och testar. Det är inte förräns nu, ett år senare som vi har blivit kompisar, hon är lugnare och hon lyssnar på mig.

Men när man väl lär känna henne är hon urgullig!

Mina långsiktiga mål med Brunette är att starta L:A inom dressyr och MSVA inom hoppning och sluta på toppen. Brunette ska aldrig säljas utan vara kvar i min ägo. Kanske lånas hon ut till någon mindre tjej för att tävla lite småtävling om hon är i form. Då är hon 17år. Men vi får se. Vi kämpar steg för steg mot bättre resultat och vänskap.













Kommentarer
Postat av: Filippa

Vilka fina bilder =)

2011-05-29 @ 15:18:09
URL: http://hoppar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0