Brunette


Red dressyrlektion för Maja idag. Först jobbade vi skänkelvikningar på A-volten. Det gick sådär i början, men vart mer lösgjord och lyssnade bättre på slutet av övningen.

Sen fick vi skulle vi rida skänkelvikning på långsidan i trav, in på A-volten, fatta galopp där. På andra långsidan skulle vi göra skänkelvikning i galopp längs med den, inte på C-volten, bryta av. In på andra långsidan och göra skänkelvikning osv. osv.

Sen i traven fick jag vända in framdelen innanför spåret och göra skänkelvikning i stället för bakdelen.

Vi gjorde allt detta utan stigbyglar. Det var jobbigt, men känns bra när man vet att det är nyttigt. Hon gick fint, men avbrotten vart skumpiga. Sen fick vi rida lätt utan stigbyglar ca 2 och ½ vilket var hur jobbigt som helst!

Sen gjorde vi samma sak i andra varvet. Då var hon hur fin som helst. Jag testade mig lite fram och till slut kom jag på att jag måste driva/hålla om när jag ska sakta av så blir det inte lika skumpigt.

I dethär varvet var hon superfin, skänkelvikningarna i galopp var klockrena. Vi måste ut på dressyrbanorna snart :)

Supernöjd med henne!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0