Luxus


Emelie och jag skulle ha ridit ut och klättrat lite, men självklart skulle det blåsa och vi kom inte långt innan vi bestämde oss för att vända då Luxus var livrädd för precis allting och skulle skena och backa ner i diken osv.. :)

Vi red dressyr i paddocken ist.
Jag jobbade mycket med halter och övergångar.

I början när jag skulle göra halt från galopp så började han antingen backa eller flytta bakdelen åt höger och vänster. Men jag försökte vara så lugn som möjligt och sen lugnade han ner sig och stod stilla.
Jag jobbade honom även i väldigt kort galopp och jobbade honom i en lite högre form. Han tyckte det var lite jobbigt eftersom han är så lång i kroppen och har svårt att korta upp sig, så han saktade av ibland när d blev för jobbigt så jag fick rida lite kan man säga:)

Sedan lät jag honom galoppera ut och red i lätt sits.
Det uppskattades för han frustade jätte mycket :)

Red i ca 50 min.


Imorgon ska jag köra galopp-program vilket jag ska börja med att göra en gång i veckan nu för att träna kondition. Dagen efter ska han vila.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0