mina hästar

Jag har fått frågan om hur många hästar jag har osv. Våran familj har 3 hästar, tänkte berätta lite om dom.



Lord 2 (tvåan):

Tvåan är en b-ponny som är 125cm(?) och väldigt gammal, vi vet inte säkert då han inte har några papper men kanske runt 33.
Vi köpte eller nästan fick tvåan när stallet var färdigbyggt för att min första b-ponny Tösen skulle ha sällskap då vi inte hade några hyresgäster ännu.
Han rids knappt längre utan vi går promenader med honom och så. Men han är fortfarande busig och hittar på hyss hela tiden :)

Tvåan har som ung gått medelsvår i allt. Dressyr, hoppning, fälttävlan, ponnygalopp mm.
Den ponnyn har vart sjukt fin alltså.


hittade ingen jätte söt bild nu men om ni vill kan jag fixa en till senare:)

Luxus:

Luxus är en maxad c-ponny som är född 1997 (som jag), alltså 14 år.
Han är inporterad från Tyskland, fast det är inte vi som har tagit hit honom.
Jag har haft honom i ca 1,5 år nu. Han har placeringar i LA sedan innan och har startat MsvB.
Just nu tävlar jag som högst nationell LA men vi har kvalat MsvB, vet inte riktigt när jag ska starta det men det ska vi iaf :) Luxus ser ni nog rätt mycket om i bloggen :)



Undercover (uc):

Undercover är storhäst (ca 165) som är född 2001. Min storasyster Jessica jobbade på ett försäljningsstall i Holland direkt efter gymnasiet och köpte uc där. Han var knappt inriden så det är jessi som har utbildat honom.
Hon har startat som högst 135 på honom. Nu har jessica nästan inte tid till honom längre och vi skulle först sälja honom men ändrade oss så nu håller jag på att ta över honom. :)
Målet är att starta children SM i sommar som går i 110cm.






Kommentarer
Postat av: NellieB

sv. Tack Emilia.

Luxus e ...oh my god..så fin!

2011-05-24 @ 20:59:44
URL: http://nellieberntsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men du skrev ju att du tävlade med en häst som hette Joker.

2011-05-27 @ 18:33:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0