Svar på tal

anna om Resultat Kinda Ridklubb:

GRATTIS :D
har en fråga, hur tänker du i omhoppningen, asså tar du hellre snäva vägar och river än att ta ut vägen och inte riva :) liksom vad riskirer du?
Och hur tänker du ut omhoppnigsvägen när du går banan?

Svar: Tack :D Hmm.. Asså det beror på, har det går jättedåligt på en tävling innan i samma höjd rider jag inte direkt för vinst utan för nollan. Men om allt kör på fint några tävlingar, vilket det har gjort nu, så ska man väl chansa lite och köra lite rejäla omhoppningssvängar :)

Asså Bruttan river aldrig! I alla fall inte utan anledning, på tävling har hon rivit 2 gånger, kanske någon gång på framhoppningen också, men första var för att vi inte var igång, inte hoppat på 3 veckor och det var typ -10. Andra var i Skogslotten, årsdebuten för L:B. Men det var mitt fel, hade inte gett henne "ordentlig" mat på flera timmar, bara lite morötter och kraft. Idiotiskt misstag av mig!

Jag kör så det ryker! Gärna så snäva svängar som går, eftersom min ponny är så underbart snäll och hoppar. Men jag kommer inte ihåg alla svängar jag ska ta, utan jag kör på känsla. Funkar det  för dig? I så fall, kör så det ryker! :)


Print screen

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0